Dag 15 van Samos naar Palas de Rei

23 september 2017

Alweer een prachtige tocht door een groen landschap met wat eerste herfsttinten, dat doet denken aan de Ardennen. Veel pittige klimmetjes en ook weer enkele lekkere afdalingen: niet te stijl, goede weg, mooie bochten. We fietsten ook nog door een decor van zwarte silhouetten van bomen, waar een bosbrand over de weg heeft gejaagd.
We volgen nu continu de wandelroute. We zien trouwens menig taxi wandelaars oppikken. Ook gisteren eind van de middag op ons terrasje voor het pension zagen we taxi's af en aanrijden, allemaal wandelaars uitspuwen. Niet iedere pelegrino is van het zuivere soort. Fietsers natuurlijk wel! Vlak bij Santiago is het drukker. Het kostte even moeite onderdak te vinden. In een zijstraat in Paleis de Rey had een Duits sprekende bareigenaar genoeg plek. Hij vond het goed dat we voor 10 euro de man twee kamers innamen. Lekker luxe. Het is nu nog iets meer dan 70 km naar ons einddoel.

1. Dirk en Arita:
    24 september 2017
    Hi lieve luitjes! Wij houden het op 60 km nog te gaan. Wij sliepen aan de route ook voor zo,n prijs in een ruime kamer met terras en keuken. We komen jullie tegen!
  2. Peter:
    24 september 2017