Dag 8. Burgos - Itero del Castillo

17 september 2017 - Burgos, Spanje

Het is 10 graden als we vertrekken uit Burgos, maar er is zon. Met 'verse benen' is het weer heerlijk fietsen door glooiend landschap van eindeloze stoppelvelden. Koffie in onverwacht barretjes in stil dorpje. Ketting eraf bij Von en bij Rob, de eerste en enige technodingetjes. We fietsen om 16 uur langs een oude schuur of kapel. Blijkt alternatieve albergue, bijdrage is vrijwillig, gerund door Italianen, wel gelovig. Om 19 uur een katholieke mis. Ik distantieerde me als oprechte Heiden, Rob en Von hebben er wel zin in. Hoogtepunt is de voetwassing. Helaas slechts één van de twee voeten p.p. Vreemd. De andere blijft riekend in de schoen. Ook krijgt de gewassen poot een kus van de hulppriester. Jammer dat Rob en Von zich niet kenbaar hebben gemaakt als fietsers. De tere plek zijn dan niet je voeten, maar je billen. Was het een billenwassing geworden, nou ja, slechts één bil, maar wel met een zoen erop! Het diner in kaarslicht schoof ik wel weer aan. Geslapen op de verhoging bij het altaar. Sliep opvallend goed!