Dag 3 Pamplona - Estella

12 september 2017

Met nog wat regen door de spits Pamplona uit. Dan klaart het op, zonnig, mooie wolkenluchten. Regenjas en andere lagen kunnen uit. We haken weer aan op de hoofdroute richting Punta Reina en door naar Estella, waar we weer een gastvrije refuge binnenfietsen. Hier en overal heel veel wandelaars. Wat een hype is de Camino geworden. Iedereen vertrekt uit St Jean en we zien hier, na 4 tot 5 dagen lopen, gestrompel en pijntjes bij misschien wat onvoorbereide lopers. Aantal fietsers is daarentegen beperkt, zoals: twee Belgen met derailleur probleem, een Koreaan met 60 kg bij zich (fiets en berg tassen), met dan ook steeds lekker achterband.
Onderweg fietsten we door mooi landschap westwaarts, met rechts de Pyreneeën en af en toe een stokoud dorp hoog op een bergpuist. Veel korte en langere klimmetjes. Heerlijk om hier zo vrij als een vogeltje doorheen te fietsen.

1. Peter:
    12 september 2017
    Een mooie reis! Ik zie dat jullie met de auto naar plaats van vertrek zijn gegaan. Fietsen jullie ook weer terug 😂
  2. Rob:
    15 september 2017
    Saint Jean Pied de Port daar staat de auto. Vanuit santiago de compostella moeten we terug naar de auto zien te komen met een fietsbus of met de trein.
  3. Inge:
    20 september 2017
    Wens jullie een goeie klim vandaag! Zet m op!!!
  4. Peter:
    21 september 2017
    Succes met de laatste etappes!