Startverhaal

6 september 2017 - Utrecht, Nederland

schelp

Wij, Rob, Von en Michel fietsen in september 2017 deel 2 van de pelgrimstocht naar Santiago de Compostella. Rob en Von fietsten een paar jaar terug het eerste deel vanuit NL tot in Frankrijk.

Michel fietste in mei juni 2017 de route van Utrecht tot St Emilion (Bordeaux). Door zadelproblemen moest hij daar helaas opgeven.

Met z'n drieën vervolmaken we de tocht. We starten aan de voet van de Pyreneeën, aan de Franse kant.

We hebben geen einddatum. We willen doorfietsen én de tijd hebben voor rustdagen en bezoek aan oude steden en meer moois wat we tegenkomen op deze prachtige route.

We nemen geen tentjes mee. In Spanje zijn veel pelgrimsherbergen en niet zo veel campings, die bovendien deels al dicht zijn. We verwachten overal onderdak te vinden. En het scheelt weer een paar kilo gewicht op onze fietsen.

We geven op  dit reisblog korte verslagjes van waar we zijn en wat we meemaken.

Het eerste deel van de tocht die Michel maakte, met Hilde en AP, is terug te lezen op http://fietsennaarsantiago.reislogger.nl