Dag 13. Molinaseca - Vega de Valcarse

21 september 2017 - Ponferrada, Spanje

Vertraagd weg omdat Rob het klaarspeelde een ventiel bij het oppompen te mollen. Gelukkig was er op 7 km, in de mooie stad Ponferrada, een fietsenmaker. En pas daar was de band van Von leeg. Het geluk is met ons pelgrimgangers. Met een nieuwe binnenband tuffen we weer verder westwaarts. We kijken tegen het laatste gebergte aan dat we moeten nemen. We fietsen door tot aan de voet, slingerend door een diep dal, bijna een gorge. Helaas loopt hoog boven ons de autoweg op enorm lange betonpalen, die hier en daar in een tunnel verdwijnt.Al wat hoger in het dal strijken we neer in een vriendelijke albergue met romantisch uitzicht, in een bergdorpje. Wat is het zo toch gemakkelijk reizen. De routine is; bordje 'albergue' volgen, ja er is plek, even inschrijven, bed opmaken met wegwerplaken, dat je ontvangt, douchen, kleren wassen, bier halen, de route voor de volgende dag voorbereiden, lezen in de e-reader en altijd, naar behoefte, chatten met welke nationaliteit je maar wilt. Morgen stijgen we naar 1330 meter. Santiago ligt nu op 180 km. Over drie dagen zijn we er!

1. Bert:
    22 september 2017
    Ha Michel, het gaat goed zo te lezen.
    Nog veel plezier en goeie benen op de laatste loodjes